This is a project I cannot show in its entirety, but basically it is a very complex character I made for for a VFX Studio some time ago, to be used on a feature film. I will show some small details on how I solved some situations to make the Character rigging more refined and realistic.
I really enjoyed doing it. It was completed in six days (body and face) in my free time after normal business hours.
Hope you enjoy.
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Este projeto, ainda não posso mostra-lo 100%, basicamente é um personagem muito complexo que fiz a um tempo para um Longa-Metragem para um estúdio que ainda está por vir.
Vou mostar alguns pequenos detalhes de como resolvi algumas situações do Personagem para deixar o rigging mais refinado e realista.
Gostei bastante de faze-lo, foram 6 dias ao todo trabalhando depois do expediente normal, corporal e facial.
Espero que gostem.
Shoulder Moving
Movimento do Ombro
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Chest Moving
Movimento do Torax
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Lips Rigging Technique with control that sticks to the upper lip at the bottom, giving a greater realism when a character opens and closes the mouth. It can be automatic or manual.
Lips Rigging Technique com controle de Lips que gruda o lábio superior no inferior, dando um realismo maior quando o personagem abre e fecha a boca. Podendo ser automático ou manual.
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Eye Rigging – Control which detects the mesh of the eyelids and eyes, causing the collision between the two result in a more realistic look.
Eye Rigging – Controle que detecta a malha das pálpebras e dos olhos, fazendo a colisão entre os dois resultar em um olho mias realista.
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For Fun
Among several surprises that my friend Maya gave me, I took this to let PrintScreen saved 🙂
Dentre várias surpresas que meu amigo MAYA me deu, tirei este printScreen para deixar guardado 🙂