OI Telefonia – AtomoVFX(2012)

Opa, mais um trabalho que fiz desta vez para o grande estúdio de VFX Brasileiro, Atomo VFX.(http://atomovfx.com.br/) .


O trabalho foi praticamente realizado em duas partes.
Na primeira parte, o E.T. seria uma filmagem com um menino real vestido de E.T. e somente a cabeça em 3D. Portanto fiz o rigging com todos os controles necessários para a animação.
Nesta imagem só vemos os principais, controles detalhados estão no atributo em Hide.


Porém aconteceu algo na produção e na filmagem, que tiveram que colocar o corpo inteiro em 3D, Ou seja, não ter mais o menino filmado com a cabeça em 3D. No mesmo dia recebemos os detalhes da cabeça nova, e do corpo. Algumas coisas como o tamanho do pescoço e o formato da boca mudaram quase que por completo.

Forçando assim a “colar” a cabeça Riggada no corpo novo modelado para economizar o tempo que nestas horas é sempre muito apertado. Claro que isto tem tudo para dar Problema. Mas no fim do projeto o pessoal da Átomo soube como resolver da melhor maneira. TUDO levando em consideração que o prazo e afins não aumentaram em nem um dia a mais.

Vi depois de pronto e realmente o resultado foi muito bom. Meus parabéns a todos evolvidos no projeto.
Agradeço ao Marcelo Pasqua que fêz o Excelente trabalho de modelagem do E.T.(http://goufactory.carbonmade.com/), ao pessoal que animou fez o render e enfim..

🙂

———

Oops, I did more work this time for the big Brazilian VFX studio, VFX Atomo. (Http://atomovfx.com.br/)

The work was almost done in two parts.
In the first part, the ET would be a real boy shooting with a dress and only ET’s head in 3D. So did the rigging with all the controls needed for the animation.
In this image we see only the main controls are detailed in the attribute Hide.

But something happened in the production of the movie, they had to put all body in 3D,no more the boy. On the same day, i received new details of the head and the body. Some things changed like the size and shape of the neck of the mouth almost completely.

Forcing the “paste and glu” the head Rigging the new body to save time. Of course this has everything to give me a Problem. But at the end of the project AtomoVFX team learned how to solve optimally. ALL assuming the deadline and the like have not increased in a day or more.

I saw ready only in the end. The result was really good. Congratulations to all hos make the project.
I thank Marcelo Pasqua did the work Excellent modeling ET (http://goufactory.carbonmade.com/), the staff made the animated rendering and finally ..

🙂

O E.T.  Paul manda saudações! haha
E.T. Paul says Hi!!

 

Wesley Schneider

3 thoughts on “OI Telefonia – AtomoVFX(2012)

  1. You actually make it seem so easy along with your presentation however I to find this topic
    to be really something which I believe I’d by no means understand.

    It kind of feels too complicated and extremely extensive for me.

    I’m taking a look forward in your next publish, I will try to get
    the cling of it!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s